Tloustka dratu - 220V rozvod

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Úterý Leden 18 15:58:17 CET 2005

> Az tak? Po mne elektrikar chtel, abych svetla taky tahal
> trivodicove. Kdyz je nejaka cast svitidla kovova, mela by byt spojena s PE,
> je fakt, ze soucasna svitidla na to tam sroub maji.
> Taky mi rikal, ze i za 16A jisticem se podle normy muze tahat jen 3x
> 1,5mm2, ale pro jistotu se prakticky vsude dava 2,5mm2. Je to jednak kvuli
> chlazeni kabelu, norma rozlisuje prodovou zatizitelnost podle zpusobu
> ulozeni kabelu - v zemi, vzduchem, ve zdi, v liste - lisi se to tim, jak
> dobre se z nej odvadi ztratove teplo. Druhak je stanoven nejaky maximalni
> [...]

Hm, byt, co jsme nedavno koupili ma takovou "hybridni" elektroinstalaci, v pulce je hlinik, barva zelena nebo cerna, nezavisle na tom, jestli PEN nebo L.
Rekonstruovane bytove jadro uz ma medena vedeni, misty zrejme 1,5-2,5 mm2, misty snad i jen 1mm2 (pouzili kabel JYTY cca 10x1, takze je tam jeden modry, jeden zlutozeleny a jeden cerny, dalsich asi 5 cernejch dratu je tam plonkovejch).
V byte uz je skrinka s jisticema (misto obvyklych "pojistek se zavitem") a zasuvka v koupelne (pracka) je na jisticochranici 16A/0,03A. Ted jsem si tam prepojil i svetelnej okruh (koupelna, chodba, zachod), protoze je z nej napajeny zrcadlo v koupelne (je na nem zasuvka pro fen/holici strojek). Ve vrabcim hnizde v jisticove skrince mi ani nedalo moc prace najit na PEN mustku prislusny modry drat - byl stejne tenky jako faze od tech svetel (1mm2).

Hadam, ze revizi tam nikdy nikdo nedelal (ani kdyz se ten panelak blahe pameti stavel).

Kdybych mel podruhe kupovat byt, tak ze vseho nejdriv vytrham vsecko vedeni a udelam znova (trivodicove 2,5mm2).
"Je to sice drazsi a pracnejsi, ale zase co kde chcete mit, tak mate."

P.K.