Tloustka dratu - 220V rozvod

"Zíka Aleš, Ing." Ales.Zika@pel.br.ds.mfcr.cz
Úterý Leden 18 14:41:23 CET 2005

>  Na svetelne rozvody nam davali 1.5mm2 a na zasuvky a vetsi spotrebice
>  2.5mm2. Vse samozrejme v 3 dratovem provedeni (tedy krome svetel:).

	Az tak? Po mne elektrikar chtel, abych svetla taky tahal
trivodicove. Kdyz je nejaka cast svitidla kovova, mela by byt spojena s PE,
je fakt, ze soucasna svitidla na to tam sroub maji.
	Taky mi rikal, ze i za 16A jisticem se podle normy muze tahat jen 3x
1,5mm2, ale pro jistotu se prakticky vsude dava 2,5mm2. Je to jednak kvuli
chlazeni kabelu, norma rozlisuje prodovou zatizitelnost podle zpusobu
ulozeni kabelu - v zemi, vzduchem, ve zdi, v liste - lisi se to tim, jak
dobre se z nej odvadi ztratove teplo. Druhak je stanoven nejaky maximalni
ubytek na privodu, takze se slabsim dratem nemuze byt ten privod tak dlouhy.

			Ales Zika
			CSE Spoje Pelhrimov

			http://results.cz
			e-mail: Ales.Zika@pel.br.ds.mfcr.cz