Kapacita NiMh a jak na ni

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Pondělí Leden 17 11:14:03 CET 2005

Ehm, myslim, ze primo v pravidlech HWnews je nepouzivat diakritiku. Certvi, kde je zakopanej pes, ze nekdy prijde text takhle zmrsenej.

K vlastnimu problemu - na fotaku by mohl byt nejaky typovy stitek s udanou spotrebou, napr. na mem byvalem Fuji Finepix A202 bylo neco jako "DC 3V, 3W", z cehoz vyplyva spickova spotreba 1A (zrejme behem nabijeni blesku). Jednoduchym vypoctem zjistite jaky odpor (--> 3ohmy) pouzijete pro zmereni vnitrniho odporu nebo si proste jen zkusmo voltmetrem zmerite na kolik poklesne napeti pri jmenovite zatezi. A z toho usoudite, jestli jsou clanky jeste pouzitelne.

Pro urceni kvality clanku nestaci jen zmerit kapacitu, ale i vnitrni odpor (nebo jak to popsal pan Andel - merit kapacitu pri jmenovitem proudu fotaku).

P.K.

Daląí informace o konferenci Hw-list