Vyplati se - xilinx? - ne

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Pondělí Leden 17 10:16:52 CET 2005

Asi zustanu u vetsiho jednocipu. O vikendu jsem si stahnul spoustu katalogu.
V zapojeni mam tam ted 16F877 a bez sbernici mam 17 I/O pinu. S 18F8520 mi
to vychazi 40 I/O pinu. I po rozsireni HW se mi tam vejde i LCD zapojene
samostatne. Puvodne bylo zapojeno pre pametovou sbernici. Takze na DPS bude
pamet, 2x74573, procesor a nejake I/O obvody. Pohoda.

Co se tyce UARTu ma rada 18Fxxx jednu kouzelnou vec a to priority pro
preruseni. Budu mit dve preruseni. Jedno co 1800 cyklu s dobou trvani
100-400cyklu a druhe nadrazene co 288 cyklu pro softwarove UARTy

Takze hratky s CPLD a FPGA musi pockat na jinou slozitejsi aplikaci.

Michal

----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek" <wek@evona.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, January 17, 2005 8:45 AM
Subject: Re: Vyplati se - xilinx?

No u programovatelnej logiky mozete cakat zivotny cyklus asi o rad dlhsi
ako u toho co sa pouziva v mobiloch a PCckach, takze sa Vam moze stat,
ze CPLD/FPGA zozeniete, ale napr. k nej pouzitu pamat uz nie, aj ked pri
vyvoji kompatibilne pamate vyrabalo 10 vyrobcov. Je mozno dobre si
zistit napr. ci dany vyrobok ma aj military verziu, to je viacmenej
zaruka dlhsej zohnatelnosti (tie testy su tak drahe, ze vyrobca si
zvazi, ci mieni dany rad vyrabat dlhsie alebo je to len nejaky nedorobok
sity horucou ihlou kvoli tlaku trhu).
Nahrada je pochopitelne na dobrej voli vyrobcu (presnejsie na dopyte po
danom obvode). Do urcitej miery to suvisi aj s tymi nestastnymi mobilmi,
lebo VSETCI vyrobcovia programovatelnej logiky su fabless, t.j. zavisia
od podpory pouzitej technologie cudzimi firmami.
Niekedy je bohuzial problem s tym, ze dany vyrobca zanikne. My sme pred
rokmi chceli vsadit na obvody MACH od AMD, a dobre ze sme sa na to
vykaslali, lebo AMD tuto sekciu spin-offla do Vantis, ktory bol nasledne
pohlteny Latticeom, kde je nasledna podpora tohoto radu uz