nasazeni GPS na sekacku

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Pondělí Leden 10 22:31:37 CET 2005


A co takhle tu sekacku trasovat opticky? Kamera na strese objektu nebo na 
strome, pokryvajici zornym polem cely travnik (eventuelne nekolik kamer), 
a opticky majak na sekacce samotne, aby ji bylo jednodussi videt (hledej 
pixely ktere meni jas se znamou periodou, a z jejich pozice odecti pozici 
sekacky - tohle odstrani problemy s rozpoznavanim tvaru sekacky; 
eventuelne je mozne jeste synchronizovat majak s rozkladovou frekvenci 
kamery, vypinat a zapinat majak kazde 2 az 4 snimky; stejne potrebujeme 
nejaky spoj pro ovladani stroje. Pokud sekacka bude dostavat prikazy typu 
"metr vpred", "otocit o 45 stupnu vpravo", "pul metru vpred", etc, a 
maximalni vzdalenost na jeden povel bude omezena (podobne jako pro vozitka 
na Marsu), i pri ztrate spojeni nedojde k odjeti sekacky k sousedum.

Relativni orientaci sekacky pak muzeme budto take sledovat opticky (napr. 
mit na sekacce nekolik majaku s odlisnou periodou nebo spinanych v 
odlisnem poradi), nebo pomoci elektronickeho kompasu on-board, nebo 
jakoukoliv jinou vhodnou metodou.

Pozice kamery musi byt dost vysoko na to, aby se sekacka neschovala za 
kytky. (I kdyz s trochou rizika se da interpolovat na posledni videnou 
pozici a ridit v tehle mistech naslepo.) Nebo pouzit vic kamer a vykryvat 
slepa mista.

Tohle by melo utahnout jedno PC s Linuxem a Bt878 framegrabber kartou. 
Zaroven klesa narok na baterie na sekacce samotne, jelikoz narocnou 
vypocetni techniku mame na stacionarnim miste napajitelnem ze site.





On Mon, 10 Jan 2005, Slavomir Skopalik wrote:

> Zalezi kolik prijimacu pouzijete a jak moc casto a presne chces znat 
> polohu. Ber to jako napad, dobry algorytmus by mel byt iteracni a 
> minilizovat chyby, jelikoz sy ty hyperboly neprotnou zrovna v jednom 
> bode. Zvuk je vhodny z duvodu vetsich zpozdeni a tim mensich naroku na 
> sychronizaci. Pokud s tim zacnete delat neco praktickeho, urcite dejte 
> vedet, pro zacatek by mela s tacit vicekanalova zvukovka do PC a jezdit 
> s modelem po pokoji (zamerovat). Urcite dejte vedet vysledky, tohle me 
> pripada jako zajimava hracka.
>  
>     Slavek 
> 
> 
> A co překážky?
> 
> Slavomir Skopalik wrote:
> 
> 
> Zalezi, jak moc si chcete hrat :)).
> 
> Napriklad pokud byste pouzil lokalizaci na
> 
> casove-hyperbolickem principu, ale u ultrazavuku,
> 
> tak by to mohlo jit realizovat celkem levne, ale dost se nadrete
> 
> s implementaci :(.
> 
> Pak staci okolo travniku rozmistit prijimace/vysilace a merit
> 
> zpozdeni odpovedi.
> 
> 
> 
> 	Slavek
> 
> 


Další informace o konferenci Hw-list