Jak spravne ladit I2C TV tuner?

Libor Kavan lkavan@krkonose.cz
Pondělí Leden 10 19:47:52 CET 2005

At 18:22 10.1.2005 +0000, Marek Peca wrote:

>Takze podle Vas bych mel naladit kanal 47 (nosna 679.25MHz) frekvenci
>VCO f_osc = f_nosne + 38.9MHz = 718.25MHz? To bych trochu chapal.
>(Takze to pak bude delici pomer 11492 misto 11520.)

No to taky zavisi na tom, jaky mate dal SAW filtr. Kazdopadne me vychazi
679.25+38.9=718.15MHz a tomu by spis odpovidalo 11490, ale netrefi se to
presne.  My jsme signal z tuneru nezpracovavali az na NF, ale pouzivali jsme
primo MF a meli jsme spec. SAW 39.0MHz a tam to vychazi presne. Vystup z
tuneru je celkem siroky, takze se to da prizpusobit k filtru. Je dobre mit k
pouzitemu SAW nejakou charakteristiku, protoze je na nem zrovna vytvorene
potrebne potlaceni urovne nosne zvuku, dale pak muze byt SAW pro dualni zvuk
BG/DK apod. Takze pozor:neni SAW jako SAW! Nejlepsi je podle SAW prispusobit
ladeni MF. Da se to udelat zkusmo: Do tuneru TV generator, na merici TV si
zobrazte merici radek po pruchodu SAW a doladujte tuner az dostanete co
nejlepsi tvar synchropulzu (nedeformovane hrany a neoriznuta barvonosna
slozka) Idealni je ale zmerit SAW na wobbleru a podle toho nastavit MF.
Pozor ale na jeden figl: nosna zvuku je vysilana nad obrazovou nosnou, ale
po pruchodu tunerem se to zrcadlove otoci a zvukova nosna je pod obrazovou
nosnou! Me to chvili trvalo nez mi to doslo, kdyz jsem videl charakteristiku
SAW pro normalni TV.

S pozdravem           with best regards
 Libor Kavan, Dlouha 421, 543 03 Vrchlabi III,Czech republic
 Phone & Fax:+420 499 426 232       http://www.techtronex.cz