nasazeni GPS na sekacku

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Pondělí Leden 10 17:55:31 CET 2005

Posun mezi L1 a L2 vypovídá o disperzi v ionosféře, což je jeden z hlavních rušivých činitelů ovlivnujích měření GPS. Na L2 je moduluvaná neznámá "vojenská" posloupnost zvaná x kód. Ale jeden bit této posloupnosti je poměrně dlouhý, a protože je tam modulována i posloupnost C/A kódu s jemnějším krokem je možné signálovým procesorem spočítat autokorelaci mezi L1 a L2 a tím jste doma. Ale dělají to jen drahé GPS aparatury pro použití v geodézii. Nejsem odborník na zpracování signálů, snažím se to nějak populárně pochopit a předat dál.
A ještě k té referenční stanici podle RTCM104. Pokud mám 12-ti kanálový GPS přijímač, odvodit korekce je vcelku jednoduchá úloha, zvládlo by ji PC-XT. Žádné zpracování signálů, jde jen o to umět spočtat polohu všech družic a bodu na zemi kde měříte ve vhodné souřadné soustavě. Kdyby se toho někdo volný (student) chtěl ujmout poskutnu GPSky i odborné vedení.
Lubor