Sonografie - princip

Libor Kavan lkavan@krkonose.cz
Pondělí Leden 10 16:45:06 CET 2005

At 15:06 10.1.2005 +0100, Sasa - Viky - Svobodova wrote:
>Dobrý den  :-)
>
>    je tu prosím nìkdo kdo by mi mohl srozumitelnì vysvìtlit jak funguje
>"ultrazvuk" ? Tedy myslím ten pøístroj na sonografii. Vím jak to
>pracuje, vím jak pracují ultrazvukové dálkomìry ale nevím jak se dìlá
>ten obrázek, respektive jak to sonda pøijímá.
>
>    Pøístroj zobrazuje to co je v ku¾elu toho co "vidí" ale pokud by byl
>jeden vysílaè a jeden pøijímaè tak budu mìøit jeden bod. To je tam tolik
>pøijímaèù ? A nebo je na to nìjaký prostý trik ?

Ultrazvuk co ma tata ma oba typy sondy, jak mechanickou (kyvaci) tak
elektronickou. Pry ma kazdy zpusob nejakou vyhodu, takze se pouzivaji obe.
Me jako nejzajimavejsi prisla kyvaci vaginalni sonda co mel u starsi masiny,
muze to mit zajimave vedlejsi ucinky behem vysetreni... ;->

S pozdravem           with best regards
 Libor Kavan, Dlouha 421, 543 03 Vrchlabi III,Czech republic
 Phone & Fax:+420 499 426 232       http://www.techtronex.cz