Sinusovka z obdelniku - kvalita lidi

Marek Pavlu marekpavlu@mybox.cz
Pondělí Leden 10 00:28:15 CET 2005

Zdravim,

// -----Original Message-----
// From: hw-list-bounces@hw.cz [mailto:hw-list-bounces@hw.cz] On Behalf
Of
// Jirka
// Sent: Sunday, January 09, 2005 12:26 AM
// To: HW-news
// Subject: Re: Sinusovka z obdelniku - kvalita lidi
//
// Marek Pavlu napsal(a):
//
// > Dobra, tak at se uci ony zaklady v primerene mire. Urcite
nepovazuji za
// > zaklady, aby se napriklad vyucovali elektronky, které uz nikdo
// nevyrabi.
// > Nerikam, ze nejsou potreba. Fyzika(Aby se nerekol, zvlažte pak
Balu),
// > ale i nektere jine obory se bez teto technologie stale jeste
neobejdou,
// > ale vseobecne je to jiz cast historie. Mluvit o ni je dobre, ale
lpet
// na
// > ni nikam nevede!!!
//
// Ale blbost. Elektronky se vyrabeji stale a naopak zacaly jeste vice,
byt
// trochu jako "retro". Nicmene je to mimochodem kseft jako remen, viz
// treba http://www.tube-shop.com/home.asp a jine.

To je sice hezke, ale kdyz zvazim celosvetove vyrobu IO a porovnam ji s
vyrobou onech klasickych elektronek, tak se nevyskrabu s elektronkami
ani na 1%. A to i v pripade, ze mezi elektronky budu pocitat i kazdou
obrazovku v kazde vyrobene televizi...

Takze vidim to jako nesmysl, aby se podle modniho vystrelku urcovalo,
kam smeruje vyvoj elektroniky...

//
// Vite co? Osobne velmi nemusim "vizionare", co jediny smysl vseho deni
// vidi v tzv. "pokroku".

Tak co tedy ma smysl pro spolecnost jako celek, když ne pokrok a
zlepseni kvality zivota???

// Bohuzel mezi techniky se jich vyskytuje dost,
// taky jsem k tomu kdysi mival sklon... Ono staci ale vnimat svet i
mimo
// elektroniku a pokud Vam to alespon trochu mysli, pak velmi rychle
// zjistite, ze diky onomu "pokroku" se ritime kamsi, a to pravdepodobne
do
// prdele....
//

Dobre, tak se vyserme na technicke vedy, kam budeme spet??? Prave, ze
tehdy do te prdele...

Tak jeden problem jako priklad, kdyz ted rikate, ze pokrok nas zene tam,
kam nechceme:
Reknete mi, co budete jako prvni zadat, az Vam pujde o zivot Vas nebo
Vasich blizkych? Jako prvni, pokrok v medicine, ze? No a vite o tom, ze
medicina se poslednich padesát let neobejde bez pokroku v oblastech,
jako je chemie, elektronika, fyzika?

Oblasti, ve kterých je potreba pokroku je mnoha a ja urcite nejsem z
tech, kteri vidi jen elektroniku. Kdyby tomu tak bylo, tak by ji urcite
i studoval dal...

// Tedy onen postup nekam (ne vzdy nutne "dopredu") ano, ale vzdy
podlozeny
// prave tou znalosti historie a pouceni z ni.

No jestli chcete historii zakladat na castech oboru elektrotechniky, tak
vezte, ze je tu neco, co stoji v pozadi jednotlivych oboru elektro. Je
to zase jen fyzika&matematika. Pokud z fyzikalniho pohledu porovnam tyto
oblasti:

1)elektronkova technika
2)tranzistorova technika
3)kvantova technika

Tak nakonec dojdu nazoru, ze jsou to samostatne uzavrene celky. Zadny z
nich nepotrebuje casti znalosti predchzoich oboru. Jedinne co se nemeni
jsou analogicke zpusoby pouziti. Vsude lze najit zesilovace s dalsi
podobne prvky, ale tam ta podobnost a analogicka nazornost konci.

//Pokud je to ale zalozeno
// primarne (popripade jenom) na vytriskani co nejvetsiho mnozstvi
prachu,
// pak to muze skoncit jedine spatne.
//

O penezich tu nebyla rec, ale ta zminka o historii je taky docela
zajimavy problem a prave zde si uvědomte, ze kazda dosud existující
civilizace, ktera stagnovala nakonec padla!
Dalsi problem historie je v tom, ze ne vzdy historicke analogie funguji
na současnost nebo blizkou budoucnost. Dosud zadna civilizace pred nami
nemela ani tuseni, ze tohle misto, kde zijeme neni vecne. Za takove
situace se na historii jako radce nada spolehat na 100% a je to jen
jeden priklad.

// Pravdepodobne jste jeste hodne mlady a mozna Vam to casem dojde.
//

Ano, mozna je to taky tim, ze jsem nezazil v dostatecne mire onu
stagnujici společnost, ktera tu byla ještě před par lety. Mozna to bude
tim, ze jsem nezazil spolecnost, kde veda se musi delat na zakazku
politicke reprezentace. A nebo je to tim, ze většinu svého zivota ziji v
dobe, kdy se mohu svobodne rozmyslet, co je pravda a o co stoji usilovat
bez toho, aniz by mi nekdo narizoval, jaka ta pravda je...

Pritom ja jsem nikdy netvrdil, ze pokrok je vec vzdy pozitivni. Ale
nejde o pokrok samotny, ale o jeho vyuzivani k dobremu nebo spatnemu
ucelu...

// --
// Jirka
//