Sinusovka z obdelniku - kvalita lidi

Martin Malý martin.maly@gmail.com
Pátek Leden 7 12:28:42 CET 2005

> BTW, zkuste se zeptat nekoho, kdo si nechava delat specialni veci na
> zakazku, jaky ma nazor na to, aby ten kdo navrhuje zapojeni a FW, byly dve
> ruzne osoby. Mnohdy dojde k hadkam a nepochopeni, ale vysledek neni - cest
> vyjimkam. Pak je fakt lepsi jeden "renezancni clovek" a ti okolo mu mohou
> treba navrhnout desky, zajistit material, vyrobu, napsat aplikace na vyssi
> urovni atd., takze je to prace tymu, ale nepletou se vzajemne pod nohama :).

Souhlas. Pokud nekdo umi jen A a druhy jen B, tak je to jak v te
povidce Simka a Grossmanna: "Tata umel cist, mama psat, a proto se
dali dohromady, aby rodili vzdelance."

Kdyz pisu FW, tak je dulezite nejen abych umel instrukce, ale abych
dokazal i kouknout na schema a vedel, co se tam kde deje. A na druhou
stranu - pokud ten, kdo navrhuje zapojeni ma predstavu o tom, co
procesor zvladne a jak, tak mi usetri polovinu "slepych ulicek" -
zazil jsem, ze bylo navrzene zapojeniprocesoru, ktery mel posilat data
po sbernici, konstrukteri navrhli krasne cely prenosovy protokol a
kdyz doslo na implementaci, tak "to nefungovalo" - inu proto, ze
konstrukteri nevedeli, ze procesor nezvladne posilat kazdy takt hodin
jednu hodnotu a chybela jim predstava toho, co znamena, kdyz se rekne
"poslu data z externi pameti na port".