Sinusovka z obdelniku - kvalita lidi

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Pátek Leden 7 08:02:59 CET 2005

IMHO to neni jen o skole, ale taky o lidech. Pokud nekoho zajima elektronika jako takova, tak si mezery ve znalostech doplni samostudiem - napriklad prelouskanim datasheetu od nejakeho IO. Prumyslovka by mela cloveka naucit jen zakladni znalosti (jako je ohmuv zakon, kirchhofovy zakony atd.), vysvetlit jak se chovaji elementarni soucastky (R, C, L, tranzistory bipolarni a unipolarni, trafa, diody...) atp.

Jinak vite co se rika: "kdo to umi, ten to dela, kdo to neumi, ten to uci (, kdo to neumi ucit, ten to ridi)", o cemz jsem se presvedcil, kdyz jsem byl na civilce na prumyslovce, kam jsem predtim chodil coby student. Napriklad jsem vysvetloval 15 minut uciteli elektrotechniky, ze kdyz je v osciloskopu (stary TESLA-made) na jisteni _pomala_ pojistka (a je to na nem i napsane), tak tam nemuze cpat _rychlou_ F2A, co se bezne pouziva v meraku na jisteni mereni proudu. To mu proste pri (skoro) kazdym zapnuti osciloskopu praskne.

Prumyslovka Vam da proste jen maturitni vysvedceni a "vzdelani elektrotechnickeho smeru".

P.K.