Certifikacia vyrobkov

Ondrej Pribula o.pribula@sh.cvut.cz
Čtvrtek Leden 6 20:29:22 CET 2005

Zdravim vsetkych ucastnikov konfery,

cas od casu tu prebehne dotaz na temu ci certifikovat, co certifikovat, jak a kde certifikovat. Z tychto kusich informacii som si vsak nikdy nedokazal urobit celkovy obraz o pomeroch na Slovensku ci v Cechach. Moja otazka teda znie, ake vyrobky treba certifikovat? Jedna sa mi hlavne o to, za akych podmienok mozem vyrobok (elektro. charakteru ;-}) distribuovat volne v obchodnej sieti. Co vsetko musi takyto vyrobok obsahovat (co do dokumentov, povoleni a podobne).
Pre ilustraciu, zostanme v slaboprudej a VNN oblasti, teda povedzme, fiktivne, ze mam vyrobok, ktory:

1.) Ma napajacie napatie 12V, o ktore sa stara transformator (povedzme uz certifikovany sitovy transformatorek)

2.) Vyrobok je teda galvanicky oddeleny od siete uz certifikovanym zariadenim

3.) popripade moze obsahovat radiove prijimacie a vysielacie moduly tiez certifikovane TU prislusnej zeme.

Staci mi na distribuciu takehoto alebo podobneho zariadenia len prehlasenie o elektromagnetickej kompatilibilite, ktore ucinim sam, alebo potrebujem este ine pridavne certifikacne procesy.
Zaujima ma situacia ako na Slovensku, tak v Cechach, popripade uz aj v EU...co predpokladam, ze sa harmonizuje..
Samozrejme googlovat viem ;-}} ale zaujima ma nazor odbornikov z prvej ruky a hlavne s konkretnymi skusenostami.

Za ochotu odpovedat Vam vopred dakujem...S prianim pekneho vecera Ondrej Pribula