OT / Re: Amaterske radio/Prakticka elektronika A Radio - proc jsou dva

hwnewskonference hwnewskonference@seznam.cz
Úterý Leden 4 15:06:28 CET 2005

Cela historie posloupnosti zaniku/vzniku AR, PE atd. je jeste pikantnejsi.
Sveho casu mi ji vypraveli (velmi zive) spolecne MK s Honzikem Rehakem a
musim se priznat, ze misty bych tehdy potreboval grafickeho pruvodce :),
abych vse spravne pochopil. Takova velka ukazka male privatizace po cesku se
vsim vsudy. Az se jeden z obou panu vyskytne na nektere ze seslosti,
pozadejte je o stavnate vypraveni. Stoji to za to :)))
(zde to bohuzel opravdu ventilovat nejde ...)

Neda mi to ale abych se take nevyslovil: o urovni a smysluplnosti vydavani
AR si muzeme myslet kazdy co chceme. Obdivuji ale pana Krause, ze de facto
sam (pokud zahlavi AR nelze) drzel celou edici takovou radu let. To neni nic
samozrejmeho. PE je na nase pomery rekl bych luxus. Kolik z vas, co tu jste,
tam neco publikovalo? ... a to se zde jiste schazi svym zpusobem elita oboru
alespon co se komunikativnosti a schopnosti sdileni informaci tyce :)
Zkratka: komu se uroven PE nelibi, ma-li zajem zvysovat prestiz ceskych
casopisu, muze smele publikovat sqele konstrukce, ktere nam budou zavidet
ctenari Elektoru nebo CC ...

Je napriklad skoda, ze redakce PE vice nespolupracuje se SS a vybranymi
katedrami VS. Pro studenta je publikacni cinnost cenna a zadana a tech par
set nebo i tisic korun za neco, co ho bavi, je perfektni motivace. Z druhe
strany je to i skoda techto instituci, ze se nesnazi vice propagovat svoje
aktivity v popularnich casopisech a sazeji vyhradne na impactovane, kde je
ovsem vlastni konstrukce vzdy pouze marginalni cast vlastni prace a cilova
skupina ctenaru je predne jina. To je take mirny rozdil napr. mezi nasimi VS
a mnoha zahranicnimi, kde i assocaite profesori smele publikuji v popularne
technicky ladenych casopisech. Ale to jsem uz zase jinde, o skolstvi tu bylo
receno jiz mnoho ...

Hezky den a omluva za OT,
Simon Cihelnik