Amaterske radio/Prakticka elektronika A Radio - proc jsou dva

Dusan Dolezal dolezal@zoner.com
Úterý Leden 4 12:43:18 CET 2005

Tak mi to nedalo a vyhledal jsem si clanek, kde byla situace (dodatecne)
vysvetlena. Problem nastal nekdy v roce 1996, kdy puvodni vydavatel (Magnet
Press) neplatil tiskarne, redaktorum, a byly i nejake dalsi problemy), takze
doslo k rebelii, vetsina redaktoru odesla a zacali vydavat A-radio vicemene
ve shodnem duchu jako puvodni amaro. Vydavatel ve vydavani Amaterskeho Radia
nejak pokracoval, ale pak se dostal do konkursu a nakonec ho koupil Magnet
Press Slovakia. Ten oslovil puvodni redaktory a pozadal o spolupraci, takze
nakonec zase doslo k nejakemu slouceni. Potud je to celkem bezna
"poplysakova" historie, naprosto ale nechapu, proc stale vydavaji oba
casopisy (chapal bych pouze to, ze dojedou rozjety rocnik, napr. kvuli
predplatnemu atd.). Amaterske Radio je totiz opravdu uplne o nicem, par
prelozenych datasheetu a par stupidnich konstrukci (nabizenych jako
stavebnice) pro zacatecniky.

Jinak A-radio kupuju pomerne pravidelne a zase tak spatne se mi nezda, par
puvodnich konstrukci tam vzdycky je. Inzertni priloha je ale opravdu v
podstate porad stejna (to ani nema skoro smysl prohlizet) a s tou obalkou
nevim, sice je asi fakt zbytecne luxusni, ale netroufam si odhadnout, kolik
skutecne zvysuje cenu casaku, ale kdyz vidim ty mraky reklam a letaky na
kridakach, kterymi pretekaji vsechny schranky (a kde to uz totalne nema
zadny smysl), tak to zase asi tak hrozne nebude. Stve me ale jina vec. Ze je
v 9 z 10 konstrukci procesor je asi v dnesni dobe normalni a pokud neni jeho
pouziti uplne uchylne (jako treba odpuzovac hlodavcu nebo hraci kostka s
PICem, stmivac na 12V s 16F877, a podobne blivajzy), tak bych to celkem
chapal. Vytaci mne ale, kdyz vubec neni k dispozici software a autor pouze
nabizi zaslani naprogramovaneho procesoru za casto pekne predrazenou cenu.
Pak je to podle mne normalni komerce a v casopise urcenem pro amatery nema
podle mne co delat. Bohuzel je asi problem ziskat dost puvodnich konstrukci
a redakce zrejme bere uplne vsechno. Ale minimalne u toho konkursu, ktery
vyhlasuji, bych aspon na HEXu trval.

Ted k puvodnimu dotazu, prihlaste to do konkursu, podle toho, jak jsem si
vsimnul, tak to tak delaji zrejme vsichni, nejakou (aspon malou) cenu
vyhrava v podstate kazdy. Sam jsem tam asi pred tremi lety jakousi vec
poslal, dostal jsem jako cenu v konkursu 5 tisic + nejake rucni CBcko (BTW,
dodnes mi lezi v supliku, nechcete ho nekdo za nejakou rozumnou cenu?) a
jeste autorsky honorar, ne ze by na tom clovek zbohatnul, ale bylo to takove
prijemne zpestreni a aspon mala odmena za toho pul roku, co jsem na tom po
vecerech travil (i kdyz jsem to delal primarne pro svoji potrebu).

Dusan Dolezal