Variace na jiz omlete tema -- (OC)XO doladovany DCF, CT1/2, GPS...

Glajc Pavel pavel.glajc@del.cz
Pondělí Leden 3 13:36:28 CET 2005

Dokud se dělaly přijimače DCF jako přímozesilující, tak byly neskonalé problémy s rušením pátou harmonickou řádkového rozkladu běžných TVP. (78125Hz), pokud nebyla TVP zasynchronizovaná tak to mohlo být i na nosnou. Běžně televize zahltila i na deset metrů. To se pak dělaly přijimače jako krabička která se umisťovala pokud možno co nejdál od TVP. Teprve s nástupem krystalů 77,5kHz tenhle problém skoro zmizel. I tak se zesynchronizování hodin dělá mezi 2 a 3 hodinou ranní kdy se na bednu skoro nikdo nečučí.

     Pavel Glajc   ( pavel.glajc@del.cz )
     DEL a.s.   ( http://www.del.cz )
     Strojirenska 38,    591 01  Zdar nad Sazavou

-->