Funkce TILT u monitoru

BuFran BuFran@seznam.cz
Neděle Leden 2 17:35:32 CET 2005

> Co přesně umí tilt nevím, ale to druhé neexistující a přesto
> cvakající relé bych si dovolil otypovat na přeskok v obrazovce, ve
> vinutí trafa,

no toho se právě bojím, aby to nebyl VN :(  Nicméně monitor má opravdu
dvě relé, jedno na Degauss, a druhé na přepínání kondíků v S-korekci
pro vysoké frekvence ...

> nebo průraz kondíku, který vždy mžikově přetíží
> zdroj. Ochrana ho vypne, .... a to celé dokola. Občas se mi podaří
> i odposlouchat, ze kterých končin zvuk pochází - s trochou štěstí
> až na součástku!

Tak to mate dost dobry sluch, ja jsem slepy hluchy a nemy :D

> Jinak po okruzích odpojuji od zdroje jednotlivé
> obvody a postupně dohledávám, ve kterém to cvaká.

No timto zpusobem jsem se dopátral ze to prestane cvakat pokud odpojim
bazi koncoveho stupne radkoveho rozkladu, pokusim se vymenit tranzistor
za 21 korun a uvidim, Nicmene diky za radu, muze to byt taky nejaky
kondik na VN ktery muze starim vyschnout a prorazyt se. To odpovida i
tomu, ze se obrazovka ani nezacne rozsvecet ...

--
Best regards
 BuFran