Zabezpeceni Win. site

Tony Malecky clouseau@seznam.cz
Neděle Leden 2 12:12:42 CET 2005

Nekolik moznosti. Nejlepsi je asi ta, sam zustat za firewallem routeru, a
souseda soupnout pred nej.
K tomu jste napsal malo informaci, jak mate reseno pripojeni wifi. Pokud ma
vas router primo wifi rozhrani, a ma i ethernet oznaceny jako WAN, tak to je
presne misto kam jej pripojit. Takhle vypada napriklad Dlink DI-614, jen s
tim ze neumi byt wifi klientem ale pouze access pointem.
Pokud router nema wifi klienta, ale jen dva konektory (wan, lan) a wifi
adapter je extra krabicka, pak mezi router a wifi adapter zapojit dalsi
switch a tam pripojit souseda. Bude ale potreba dalsi verejna IP adresa pro
souseda.
No a nejjednodussi co mne napada je pripojit souseda stejne jako vase
pocitace, a zabezpecit sve sdilene slozky heslem. To umi i win 98... Navic
pak muzete mit i slozku urcenou pro vymenu dat se sousedem a tu mit bez
hesla.

Tony OK1HMA

----- Original Message -----
From: "Tomáš Skočdopole" <hoppik@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, January 02, 2005 11:48 AM
Subject: OT: Zabezpeceni Win. site

Zdravim!

Mohl by mi nekdo prosim poradit se zabezpecenim PC v siti?
Situace je asi takova: V me domaci siti jsou PC propojeny switchem + router
na Wifi, prez kterej se leze do internetu a po mistni siti ve vsi.
Nyni bych chtel prez sebe pripojit k netu i sveho souseda. Ale nechci aby mi
mohl lezt do pocitacu.
Firewall na kazdy pocitac zvlast instalovat nechci. A sdilene slozky bych
chtel nadale pouzivat (pro prenos souboru mezi domacimi PC)
Domaci PC maji 2xW98. 1xW2000, 2xXP