PICari, nechce se vam podumat?

Dusan Dolezal dolezal@zoner.com
Pondělí Únor 28 12:15:58 CET 2005

Zdravim,

tak jsem si pres vikend nasel chvilku a spichnul to. Nasypal jsem to do
16F818, ktery stoji asi 60 korun a treba v GME ho maji i v SMD. Jako displej
jsem pouzil HD-M512, protoze jsem ho mel zrovna doma, ale muze tam byt
samozrejme cokoliv se spolecnou anodou, asi si tam date nejake mensi
(upravit program pro displej se spolecnou katodu by slo samozrejme taky).
Spinani katod displeje jsem chtel k tomu PICu pripojit nejak rozumneji, ale
bohuzel tam neni vhodna kombinace analogovych/digitalnich vstupu + vnejsi
reference, takze je to takhle blbe, ale myslim, ze to nicemu nevadi.
Reference je na RA3, pouzil jsem svou oblibenou TL431 nastavenou na 4,096V
(tedy s temi odpory, co jsou ve schematu, je to 4,0957V, jestli to chcete
presneji, dejte si tam trimr), program vzdycky 64x zmeri napeti a potom se
soucet mereni podeli 16, takze z toho vypadne rozsah 0-4092 (1023x4), ktery
se rovnou zobrazuje. Ani jsem tam nedaval zadne ochrany, to si kdyztak
dodelejte. Bohuzel nevim presne, jaky rozsah napeti vam poleze z cidla,
myslim ze jste psal, ze to bude cca do 500 stupnu, takze pokud by mel byt
vetsi rozsah, da se dat na vstup treba delic 1:2 a delit vysledek jenom 8,
takze pak bude vlastne rozsah 8,192V. No ale s tim uz si urcite nejak
poradite.

Jinak software jsem z vetsi casti poskladal z ruznych jinych programu, ktery
jsem kdy delal, takze i kdyz jsem se to snazil trochu procistit, je to obcas
trochu divocina, tak se neleknete. Treba kod na zobrazovani znaku puvodne
umel spoustu dalsich veci, jako blikani znaku, blikani desetinne tecky
(hodiny), atp., takze po vynechani tehlech ficur ten kod asi neni uplne
nejefektivnejsi a mohlo by se o mozna udelat i jednoduseji. Taky promene
jsou nahazeny na ruzne adresy bez ladu a skladu, jak jsem to kopiroval z
ruznych kodu. No a pri prevodu na znaky displeje deleni 16/16 bit taky neni
kdovico (minimalne by stacilo 16/8), ale jaksi jsem nemel cas nad nicim
lepsim premyslet, rutinu jsem nekde uzmul z jineho kodu a funguje to bez
problemu.

Promenna 'dpfl' urcuje umisteni desetinne tecky, podle toho, ktery ze spodni
ctyr bitu nastavite na 1, tak ta desetinna tecka bude svitit (muzete jich
rozsvitit i vic... :-). Dalo by se tam udelat i vic uprav (treba u teplomeru
bude asi dobre nezobrazovat nuly zleva), bud si to upravte a nebo pokud
byste s tim mel problem, tak to muzu upravit, ale kdyztak to reknete co
nejdriv, dokud to mam napichane v kontaktnim poli a muzu to rozumne
vyzkouset, pak uz to bude na blind. Nejak mam ted dve dalsi pole obsazene,
tak tohle asi budu dost brzo potrebovat.

Kdyztak tak az budete mit hotovy tistak, tak se pripadne podelte o vysledek,
treba se to bude nekdy hodit.

Dusan Dolezal

P.S. Omlouvam, ze to davam jako prilohu, ale nemam to ted kde vystavit.