Preslechy na 15 metrech kabelu

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Neděle Únor 27 22:08:54 CET 2005

Nejde ani tak o to, kolik toho prenasite, ale jak strme hrany ten signal ma.
Obavam se, ze i kdyz to fungovat bude a do audio snury to tolik nepoleze,
zarusite si s tim v baraku kde co. I kdyz to je stinene, asi se to moc
prizpusobit nepovede. Doporucoval bych RS232 a pokud poslouchate treba taky
AM radio, pro jistotu bych dal na vysilana data alespon jednoduchy RC filtr.
Andel

----- Original Message -----
From: "Radek a Petra Vickovi" <rvicek@quick.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, February 27, 2005 6:08 PM
Subject: RE: Preslechy na 15 metrech kabelu

> Dobry den,

Take dobrej den,

> planuju si udelat neco jako dalkove ovladani pocitace, abych si mohl
> prehravat hudbu z pocitace i u sebe v pokoji. Jenze co jsem
> to pocital,
> tak to vychazi na 15 metru dratu. Rad bych u sebe mel LCD
> displej, a cca 7
> tlacitek na ovladani. Nevim jestli hrozi riziko preslechu.
> LCD displej
> sice chci ovladat z paralelniho portu, kde jsem se dozvedel
> ze pro prenos
> dat je omezeni kolem 2 metru, ale obsluha LCD displeje zas tak moc
> radikalni prenos dat neni ne? Vychazi mi tak maximalne kolem
> [...]

Pokud se bude komunikovat pomalu tak asi bez problemu, ale na ty draty se
bude chytat kde co.

> Spis se obavam ztraty kvality zvukoveho signalu.

Nepisete co tudy povede zda linkovej signal a nebo uz zesilenej pro
sluchatka nebo repraky. V prvnim pripade to asi problem bude tam urcite
stinena dvoulinka, jinak zadna ztrata kvality nehrozi.

> Mam
> k dispozici spoustu metru sitoveho 8 ziloveho kabelu a chtel bych to
> prenaset s nim. Vychazi mi z toho 3 takove draty. 11 zil na ovladani
> displeje

To je trosku zbytecne moc ne? pokud pouzijete 4bit komunikaci staci jich 6.

> , 2 na napajeni, 3-5 na zvukovy signal ( ze bych
> treba kazdy ze
> zvukovych kanalu poslal pro jistotu ve 2 zilach ) a 3 na
> ovladani pomoci
> tlacitek.
> Hrozi mi nejake problemy s preslechy? Uz asi tyden se hrabu vsude po
> internetu po ruznych zdrojich a snazim se to zjistit.
>
> Jeste neco, pochopil jsem spravne, ze kdyz chci vyslat signal
> na paralelni
> port, tak ze staci na moji strane spojit pomoci tlacitka
> urcite zily se
> zemi a pak v pocitaci nacist spravnou adresu na portu?

Prosim Vas nastudujte si dukladne co pujde o LPT - je to hodne hakliva
periferie a pokud udelate neco spatne tak take muzete jit pro novej MB.

> Takze
> kdyz chci 7
> tlacitek, tak potrebuji 3 bity informace, tj, 3 zily?

teoreticky ano pokud pouzijete nejaky koder, ale pak nesmi nastat moznost
zmacknout vic tlacitek najednou. Bez koderu potrebujete tech dratu 7. Jinak
ted z hlavy nevim, ale tech vstupnich linek zas tolik neni kdo vi jestli
vubec 7 a tusim jsou nektere negovane.

> Diky za pripadnou pomoc, s elektronikou nemam skoro
> zkusenosti a tezko se
> mi orientuje ve zdrojich.

Nezlobte se na mne, ale nejak mi neni jasne jak to cele chcete zvladnout,
kdyz se ptate na uplne elementarni veci - to stavite podle nejakeho navodu?

RadekCX

--
Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno Antivirovým systémem AVG.