Avr rtc - backup

Pavel pavel_t@centrum.cz
Neděle Únor 27 21:28:17 CET 2005

> jak se resi u Avr s integrovanym rtc jeho zaloha a aby to se zalozni
> baterkou taky nejakou dobu vydrzelo?

Nevim jak u AVR (ty znam jen teoreticky) ale vseobecne plati, ze pro
zalohovane obvody MCU je vyveden specialni napajeci pin na ktery se
pripojuje baterie. Nekdy je vyreseno pripojeni na Vdd interne, nekdy jej
musite resit mimo obvod diodou. V katologovem listu je pak uvedeno jak
velky a za jakych podminek je proud timto pinem. Podivejte se tedy
jestli jej AVR ma, jak ma byt zapojen (i kdyz neni zalohovani pouzito),
co vse je z nej napajeno (RTC, cast pameti...) a kolik je proud. Pokud
je klidovy proud mensi jak 1uA tak je vydrz baterky velka.

Pavel

P.S.

> Pouziva se to takhle vubec?

kdyby ne tak by to tam nebylo :-)