Plovouci kod

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Neděle Únor 27 09:30:15 CET 2005

Zdravim,

 tak Jablotronem bych se zrovna nazabyval, opravdu netusim co
 pouzivaji.
Myslím že právě ten keeoq a dají mu svúj systémový kód, jeden pro celý výrobní program.

No teď už mně to zajímá jen z fandovství, zda může existovat systém
-bez RSA a pod.
-s jednosměrnou komunikací.
-s veřejným algoritmem, jinými slovy odolný před únikem informace od výrobce.
-klíčem systému který si vloží až zákazník sám, případně i unikátní kód klíčenky by si taky mohl vložt sám.

Vaše řešení s pamětí 24C256 je asi řešením mého problému, s tím že paměť nahradí ten otevřený algoritmus a k němu i klíč systému a unikátní klíč klíčenky. Já bych preferoval variantu se sekvenčním výběrem kódu, a klidně i cyklickým, proč se s tou pamětí přepisovat po vyčerpání kódu. Sekvenční výběr  neučiní systém křehkým, pokud převezme vlastnosti keeloq, tedy chytne se na dva po sobě jdoucí kódy, dokud se počítadlo neprotočilo o více nž polovinu, ve vašem případě 1024 pokusů.
Zhorší ovšem bezpečnost proti zloději který nespěchá, a počká si se scanem kódů několik let.

Lubor