TV synchro do PICe

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Neděle Únor 27 00:20:41 CET 2005

To mate sice pravdu, ale pri nesynchronnim snimani filmu mi to opravdu
takove efekty nedela. Urcite tam nevidim caru behajici po obraze. Kdysi
kamarad snimal filmovou kamerou obrazek z televize a behaly tam strasne
cary. Ja tam mam jen male a plynule zmeny v jasu a to jen kdyz je rozdilovy
kmitocet dost velky.  Mam dokonce podezreni, ze pri malem rozdilovem
kmitoctu zmeny vyrovnava expozicni automatika v kamere. Proto bych to
tipoval spis na kolisani jasu zarovky proti snimkove frekvenci filmu.

----- Original Message -----
From: "Danhard" <danhard@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, February 26, 2005 11:52 PM
Subject: Re: TV synchro do PICe

Na jednoduchou zkousku si staci nakamerovat monitor, ktery nebezi 50Hz.
(A to ma obrazovka nejakou setrvacnost).

Danhard
------------

Otazka snad kacirska: Proc je to potreba synchronizovat? Pokud vim, v
televizi se filmy promitaly frekvenci 24 snimku, bezelo to volne a neblikalo
to. Nebo to snad v televizi neblikalo proto, ze snimaci elektronka mela
vetsi setrvacnost nez maji CCD kamery?  Vim sice ze jas pri nesynchronnim
snimani 8mm filmu kolisa, ale nestacilo by jen napajet zarovku promitacky
nezvlnenym ss napetim (napr. z autobaterie)? U promitacky s 18 snimky/s a s
3-segmentovou rotacni clonou je frekvence blikani 54 Hz. To opravdu chcete
zpomalit ten film o 8% ? Docela rad bych znal Vas nazor, taky si chci
prepsat filmy na video. Jenze ja mam polovinu filmu zvukovych a tam by uz
takove zpomaleni vadilo.
Andel