USB a IDE - usb ovladac do DOSU

Petr Tomasek tomasek@etf.cuni.cz
Pátek Únor 25 14:13:56 CET 2005

On Fri, Feb 04, 2005 at 10:09:59AM +0100, Tomáš Skočdopole wrote:
> jeste bych se zeptal - kdybych tedy pouzil linux - da se zarizeni pripojit
> za behu systemu, nebo se musi pripojit pred bootovanim?
>
> Nejake ovladace pod DOS jsem sice nasel. Ale ten co umi pripojit USB
> zarizeni za behu, muj MP3 prehravac, ani fotak nenacte.
> A ten druhy co jsem zkousel - musi se pripojit pred bootovanim. Fotak nacte
> v pohode.
> Ale prehravac ma jednu interni pamet + slot na SD kartu. Ve windowsech se
> tvari jako dva disky. No a ten ovladac nacte jen jednu. /interni/
>
> Kdybych se mel pro ten linux opravdu rozhodnout, potreboval bych vedet, zda
> [...]

Kdyby vas to zajimalo, tak pracuji na zarizeni, kde je k pocitaci
pres RS232 <-> ATmegu16 pripojen graficky LCD, prijimac DO,
teplomer, dva bargrafy, vu-meter s ruznobarevnym podsvicenim
a par dalsich srandicek (napriklad tam mam pripojeny RTC, takze
pri vypnutem pocitaci to zobrazuje cas a teplotu;).
Umi to takove srandy, jako probouzet pocitac pres RS232
(musi to ale umet SuperIO na desce)...

Bohuzel je to zatim hrube nedodelane, ale na strane PC k tomu pisu
programky pod linuxem. Zatim mi slape jakys, takys plugin do xmms,
a program na monitorovani stavu systemu...

Nechtel by se nekdo pripojit, pripadne "vyladit" protokol tak,
aby se dal pouzit pro ruzne druhy takovychto udelatek
(a na strane PC pak napsat programy, ktere by zarizeni
osahaly, zjistili, co presne za periferie maji a vyuzily
by to, co by povazovaly za dobre?)

No, az to bude ve zverejnitelnem stavu, tak to asi hodim nekam
na stranku pod GPL...

P.T.