ELV - zdroj 0-30V/10A

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Čtvrtek Únor 24 13:35:15 CET 2005

> - ten PNP tranzistor a balast okolo je proudovy zdroj budici darlingtony
> - tri diody delaji v podstate proudovou pojistku, pokud napeti na bocnicich
> (odpory v emitorech darlingtonu)
> prekroci cca 2V dojde k privirani darlingtonu
>
> puvod zdroje neznam, ale chronicky se tato koncepce opakuje jiz minimalne 30
> let v Elektoru a ELV
>
> S pozdravem
> MK

Nojo, myslel jsem si, ze ten PNP bude proudovej zdroj...

Jinak tak starej jeste nejsem (bohudik?) abych si moh pamatovat, ze to je 30 let stara konstrukce. Jen mi to prijde o dost tezsi si predstavit jak to asi funguje, prece jen od zakladniho zapojeni NPN tranzistoru v zapojeni SE se to dost lisi ;-) A to si myslim, ze analogovy elektronice trosku rozumim.

P.K.