ELV - zdroj 0-30V/10A

Jirka zaloha@volny.cz
Čtvrtek Únor 24 12:19:22 CET 2005

Tomáš Skočdopole napsal(a):

> Zdravim!
> Jen bych se chtel zeptat ohledne teto konstrukce zdroje:
> http://www.elv-downloads.de/service/manuals/24291_PS_9031_M/PS_9031M_KM.pdf
>
> IC10 ridi nastavene napeti a proud, pokud se nemylim.
> Jejich vystup je priveden prez RC clanek na civku a z te do katody LED diod
> . Anody LEDek jsou spojeny a privedeny na baze vykonovych tranzistoru.
> Neni tam nejaka chyba? Nezda se mi to, ze ridici signal prochazi LED
> diodou...

Ale ano, ty diody pak indikuji, zda je zdroj v rezimu regulace proudu
nebo napeti. Proud do nich je omezen proudovym zdrojem s T1 a vykonove
regulacni transistory jsou Darlingtony, takze jim to staci.

Jina podivnost je ale seriova kombinace diod (?) D41 - D43. Nezkoumal
jsem to rozsahle schema podrobne, ale pokud jsou to skutecne diody a
potencial bazi reg. transistoru stahuji k zemi, ktera je i vystupni
zemi....pak je neco spatne.

Bud jsou tam ruzne zeme, nebo to nejsou normalni diody, prenechavam
ostatnim diskutujicim.

--
Jirka