Otevreny kolektor

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Únor 22 11:12:39 CET 2005

On Tue, 22 Feb 2005, Mala Kobyla wrote:

> mam zapojeni, kde je vystupem otevreny kolektor tranzistoru.  Rad bych ten
> vystup ochranil pred moznym zkratem na vystupu. Vcera jsem zkousel v emitoru
> tranzistoru maly odpor a pomoci nej otevirat jiny tranzistor prizemnujici
> bazi toho hlavniho tranzistoru. Vsechno to zustalo viset v polootevrenym
> stavu a shorelo to:) Jak se to da udelat?

a) uchladit ztratu ktera na tranzistoru vznika Ucc*Imax

b) zavest tu omezujici zpetnou vazbu take do ovladani sepnuti toho
   tranzistoru a vypinat ho. Pokud to ridite pomoci MCU nemusel by
   to byt problem - zapnout, zkontrolovat zda ZV nelimituje - kdyz
   ano tak na 1sec vypnout a porad opakovat dokola....