Zalohovany zdroj 12V

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Únor 21 19:56:02 CET 2005

On Mon, 21 Feb 2005, Pavel Novotny wrote:

> Jak z vlastnich zkusenosti na vzorku cca 1000 SLA bateri (v UPS) tak z
> materialu firmy Panasonic k jejich bateriiim si troufnu tvrdit toto.
> Permanentne nabijene baterie maji prumernou realnou zivotnost v bezne UPS
> zhruba 3 roky, duvodem je nejspise fakt, ze pri trvalem nabijeni dochazi k
> zahrivani acu a existuje zavislost mezi
> zivotnsti baterie a jeji provozni teplotou.

> Jinak pozor na UPS, takova APC Smart UPS na vlastni spotrebu cca 20W a to
> neni zrovna malo, za rok to dela vice nez 175kW/h.

Jo ta mi zrovna prisla na mysl - to je pekny smejd. A tuhle spotrebu to
ma ve 'vypnutem' stavu - tedy pri 2x12V bateriich to do nich tlaci porad
(20/(2x12)) = 0.83A . Myslim ze na tohle baterky tak rychel odchazeji (7Ah).
Mozna kdyby to bylo udelane nejak rozumne a udrzovaci proud byl jen 50mA
ze by to nemuselo ty baterky tak nicit.