menic pro beehove cerpadlo

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Únor 21 10:21:04 CET 2005

On Mon, 21 Feb 2005, Vladimír Anděl wrote:

> [...]
> svatkach), zatopi se v krbu. Nebo si mam do podlahy dat misto hadic draty a
> topit elektrikou? Ty sazby pro primotop jsou drazsi o dost a krb bez
> vymeniku mi zdaleka neohreje cely barak. Znamenalo by to, ze bych byl
> odkazany jen na tu elektriku. Slunecni kolektory bych si neporizoval treba v
> Beskydech, tam je zatazeno kazdou chvili. U nas v polabske rovine je v lete
> slunecniho svitu dost a jsem presvedceny ze dva kolektory (3m2) by mely pro
> TUV pres leto stacit s rezervou. Ohrivat v lete vodu elektrikou kdyz sviti
> slunicko, to by moje ekologicke smysleni asi nesneslo :-)

Kombinace nocniho proudu + kotel/krb a akumulacni nadrz je fajn. Slunecni
kolektory taky ale pokud s nimi budete vyhrivat primo tu nadrz tak si dejte
jeste jeden bojler na TUV za tu nadrz a ten vyhrivejte elektricky. Protoze
kdy je v lete studenejsi tyden a prsi tak to ty kolektory proste na
pouzitelnou teplotu nevytahnou. A pak musite elektrikou/kotlem/krbem
pritapet v cele nadrzi aby jste se mohl vykoupat v teple vode a to je
neprakticke. Ona preci jenom ta nadrz ma vetsi ztraty nez 250l bojler.