menic pro beehove cerpadlo

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Pondělí Únor 21 01:47:38 CET 2005

To by me zajimalo, jaky je rozdil mezi elektrokotlem a primotopy. Pokud
elektrokotel bude bez akumulacni nadrze, budu na tom stejne. Nebo ne? Kotel
musi bezet kdyz potrebuju teplo a ne kdyz je levna elektrika. Mozna jsem jen
neco nepochopil, ale zatim bydlim v panelaku a s elektrokotlem zkusenosti
nemam.
To tepelne cerpadlo, toho se bojim. Jednak pry na ty dotace neni narok,
potom jsou velke porizovaci naklady a bez tech dotaci se to asi nevyplati.
Vychazi mi tam max. vykon okolo 4 az 5 KW, takze to elektricke topeni s
akumulaci mi prijde jako realne. Navic to TC se da kdykoliv dodatecne
nainstalovat. Je pravda, ze potom mi ta nadrz bude na .....  Asi by tam
nebyl problem se ziskavanim tepla ze zeme, voda je vsude ve 3 metrech - je
tam vsude pisek. Mozna by slo precerpavat vodu z jedne studny do druhe,
parcela je dlouha pres 30 m. Cetl jsem taky o tom, ze za par let lidem
promrzaji zahrady tak, ze tam nic neroste. Chce to potom mit spoustu
slunecnich kolektoru a cpat teplo do zeme - schranovat si ho na zimu - ale s
jakou ucinnosti :-( Mozna se ale bojim zbytecne, ten vykon bude opravdu
maly.
Andel

----- Original Message -----
From: <turby@chips.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, February 21, 2005 12:39 AM
Subject: Re: menic pro beehove cerpadlo

Zdravim,

 pokud mate objekt s nizkymi ztratami a penize nebo trpelivost
 vybehavat dotace tak jednoznacne TC. jestli ne, pouzil bych
 elektrokotel. dnes je elektrina skoro stejne draha jako plyn.

 na primotopy zapomente.

 pokud by to mel byt starsi barak bez izolaci, tak automaticky kotel
 na hnede uhli (obsluha 1x za 2-5 dnu) a sekundarni elektrokotel. s
 automatickym kotlem nepotrebujete akumulaci, cena kotle je pak
 stejna jako za klasiku+nadrze.

 jestli k tomu povesite kolektory je na vas, ale necekejte ze se
 investice vrati do 5 let. je to pro nadsence, ale proc ne? ze :o)

--
 turby@chips.cz

 PS
 taky jsem z polabi ;o)