OT: o vycnivani - bylo Re: Schema AZS-215

Zdenek Aster zdenek.aster@seznam.cz
Pátek Únor 18 13:48:05 CET 2005

Je to tri mesice, na skladku jsem je nesledoval, ale videl jsem
tu michanici, kdyz to sesypou, myslite, ze zase nekdo z toho
vybere sklo,papir, a pet lahve, ja o tom s uspechem pochybuji,
kdyz clovek zacne rvat na meste tak mu reknou ze to neni jeho
starost. Ja se snazim, ale moc me to pak nebavi, kdyz vidim
jak to dopada.

Zdenek Aster

----- Original Message -----
From: <mjfox@centrum.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, February 18, 2005 1:42 PM
Subject: Re: OT: o vycnivani - bylo Re: Schema AZS-215

> Od: "Zdenek Aster" <zdenek.aster@seznam.cz>
>
> Proc se ptate na trideny odpad? Taky jste videl jak prijede
> nakladak s velkou vanou veme nadobu se sklem vysype ji
> na korbu, to same udela s papirem a pet lahvemi, vse se
> krasne promicha a odveze na skladu, od te doby odmitam
> tridit odpad. Je to tak vsude kdyz uz se to nakouslo?
> A proti tomuhle ty zelenaci nic nedelaji, radsi vymysleji
> blbosti proc zrovna tudy nema vest silnice.
>
> Zdenek Aster

Protoze u trideni odpadu taky plati:
".... o tom, jak to posleze bude, rozhoduje kazdy z nas svym konanim ..."

Kazdy, kdo netridi, ma samozrejme nejakou dobrou vymluvu ("mam to daleko"
nebo "je to moc slozite" nebo "oni to pak stejne smichaj a vozej na
spolecnou skladku"). To, co popisujete, jsem nevidel, jen jsem o tom slysel.
Zeptam se Vas takhle: KDY jste to videl? Pred 3 lety nebo pred tydnem? A to
jste ty popelare sledoval az na skladku, ze vite tak dobre, kam to vozej?

Dnes je na kazdem rohu kontejner na sklo a na plasty (nekde i na papir), v
televizi (a nejen v televizi) bezi reklamni kampan na trideni odpadu, tak
nevim, proc by to pak meli vozit na spolecnou skladku. To by snad i v te
nasi Kocourkov-republic bylo moc. Driv se to mohlo stavat (mozna i docela
bezne), ale DNESKA si myslim, ze uz je to jine.

Na zacatku je ovsem spotrebitel (tedy i Vy, pane Aster), ktery pokud ten
odpad roztridi (alespon sklo zvlast a plasty zvlast), tak umozni jeho
pripadnou recyklaci. Ovsem pokud ma vymluvu a hazi vsechno do komunalniho
odpadu, tak uz v te recyklaci stejne nikdo nemuze pokracovat.

Podobna situace je napr. s bateriemi - je to kategorie "nebezpecneho
odpadu", takze byste je meli nosit do prislusnych kontejneru (mely by byt v
kazdem krame, kde je prodavaji, tedy aspon elektra a supermarkety).
Nemyslim, si, ze je budou recyklovat, ale aspon by je mohli trochu
ekologicky zlikvidovat.
Do komunalniho odpadu baterky rozhodne nepatri. I kdyz uz se na kazde
tuzkovce doctete, ze ma 0% kadmia a 0% rtuti, prece jen tam bude nejaky
jedovaty nebo aspon skodlivy svinstvo.

P.K.