Ctecka karet ve fome diskety 3,5"

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Čtvrtek Únor 17 14:45:54 CET 2005

Mam zvedavy dotaz, netusite nekdo, jak funguje takova ta ctecka pametovych karet typu disketa 3,5"? Proste ma to tvar diskety, ma to sterbinu pro pametovou kartu a cteni (snad i zapis?) probiha v bezne disketove mechanice. Neni mi tak uplne jasne, jak to vlastne funguje. Po strance hardwaru tam zrejme musi byt nejaka placata mala baterie, nejaka ta elektronika a pak nejaky protejsek pro cteci hlavicku disketove mechaniky (analogie z kazetovym adapterem do autoradia). Akorat by me zajimalo, jak to resi pojezd hlavicky a jestli to nejak pocita i s otackami motoru.

Po strance softwaru (nebo jak to mam nazvat) mi ale neni jasne, jak se da precist pametova karta, ktera muze mit treba 128MB, v disketovce, ktera obvykle cte jen 1,44MB diskety. Jedine, co me napada, je specos ovladac, ale i tak se mi to moc nezda.

Mozna si ted sam odpovim - pokud disketova mechanika umi proste precist cokoliv do omezeni FAT12 (=16MB?), tak by to bylo reseni. Logicky by to ale umelo jen karty do limitu FAT12. Ale furt mi dela potize si to cely predstavit.

P.K.