Dialkovy resetovac

Honza jan.kuba@seznam.cz
Středa Únor 16 16:42:36 CET 2005

Na jednom radioamaterskem prevadeci mame instalovany dalkovy
"spinac-vypinac "kvuli obcasnemu ruseni a trvalemu zaklicovani vysilace.
Mobilni telefon Alcatel OTE db. Je v nem Go karta. Telefon ma v sobe
LED- ktera blikanim indikuje ze je telefon na prijmu ( ma signal) - to
je v menu vypnute, takze LED neblika. Po vypnuti teto fce problikne
kratce  pouze v pripade, ze telefon vyzvani.
Z LED je vytazen drat, ktery primo ovlada klopak  (1/2 4013) a vystup z
tohoto obvodu sitove rele, prez ktere jde napajeni celeho prevadece.

Staci jednou prozvonit - rele sepne-  podruhe prozvonit - rele rozepne.
Dobre je, ze to nic nestoji. Ve vasem pripade by mohlo byt rele ovladane
primo z LED telefonu ( prez tranzistor) Takze prozvonenim by se kratce
rozpojil napajeci obvod a hned zase spojil.
Celek je napajeny z 12V - v telefonu jsou origos baterky, ktere se
dobijeji, po nabiti se nabijeni ukonci atd...Ten cmos 4013 pak z 7805 ,
nebo by slo vytahnou cca 4,2V  ze syst. konektoru  telefonu.
Kdyz jsem chtel napajet rovnou telefon ze 4V (3,6) vzdy se cca po trech
dnech sam  vypinal - asi je tam nejaky "casovac" nastaveny na moznou
realnou dobu vybijeni
orig. baterek.

V seznamu na SIM jsou ulozena cisla, ktera se "mohou dovolat" a v menu
fenu je zablokovano prichozi hovory krome SIM seznam. Tak se dovolaj jen
Ti spravni, ostatni to odstreli bud do schranky, pokud je nastavena,
nebo hodi obsazovak.

Jo a  GO SIM je dobre pouzit novou takovou, ze ktere se po rozbaleni
nikdy nevolalo. Pokud se totiz neudela odchozi hovor, karta se nemusi
dobijet, a nebezi ani ta doba 3 mesice kdy se musi udelat odchozi
hovor.  Proste se karta nezaktivuje  ( sveho casu byly GO balicky
prednabite na 50 Kc za 50 kc - nejaka Vanocni akce)
Pak je takovy resetator nesmrtelny, odolny vypadku napajeni ( po dobu co
fen udrzi baterky) ma filtrovane hovory a je za "babku" Alkace lze
sehnat za cca 300 v bazaru..
Jo a jeste jde aktivovat jedna fce - pokud se na syst. konektoru propoji
prislusne dva PINy odporem 1k5 a pripoji se ext. elektret MIC, umi ten
telefon asi po 3 zazvoneni sam vyzvednout a "odposlouchavat" prostor, v
nemz je umisten. Pro tuto fci je treba nastavit automaticke vyzvedavani
hovoru v menu telefonu.Skoda jen, ze to nefunguje s internim MIC - musi
se pripojit EXT MIC.