Dotaz - Detekce aktivity Ethernet linky

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Středa Únor 16 16:30:24 CET 2005

On Wed, 16 Feb 2005 mjfox@centrum.cz wrote:

> IMHO se dost vzdalujete od puvodniho tematu ;-)

Jo! Ale tyhle hracky jsou natolik nadherne, ze se mensi exkurzi nedalo
odolat. :)

> Ja osobne mam doplnujici dotaz: chce se sledovat prenos z A do B nebo z
> B do A nebo je to jedno? Myslim si (coby vicemene laik), ze dve ethernet
> zarizeni si spolu povidaji navzajem --> neco jako A posle do B data a B
> potvrdi prijem nebo tak neco...

Oba pary jsou na sobe nezavisle. Uz jsem jednou potkal situaci kdy byl
zlomeny drat. Kdyz jsem pak pingal B z A, z A odchazely ICMP_ECHO_REQUEST,
tyto korektne dorazely do B, B odpovidal s ICMP_ECHO_REPLY, ale to uz
nedorazilo do A. Takze to ze byl preruseny jeden par neovlivnilo
komunikaci po tom druhem.

Ethernetove frames nepotvrzuji prijem. IP co je nad nim taky ne. Tahle
funkce je az v TCP levelu.

> Pokud to tak neni, tak me opravte, ale pokud ano, tak _zalezi_ na tom,
> jestli se chce sledovat smer prenosu dat. Potom by to fakt bez
> "sofistikovaneho HW" neslo.

Na smeru mi nezalezi. Kdyz budu chtit ten druhy, budu se divat na druhy
par.

Zlaty 10Base2. Tam byly na koaxu pulsy na -9 voltu a na zjisteni aktivity
na segmentu stacil komparator...