Formaty obrazkov, was: Schema AZS-215

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Úterý Únor 15 09:50:18 CET 2005

> To ano, ale nesouhlasim s tim, ze by to musel jeste nekdo "prezvykat".
> Pokud o veci opravdu chcete neco vedet, pak ty vyhledane odkazy
> poskytuji ne 100, ale 1000% zasobarnu vedomosti a je jen na Vas, jakym
> zpusobem to zpracujete (tedy jestli podrobne, encyklopedicky ci nejak
> jinak). Studium je prece predevsim o samostatnosti.

"Tož doktore, jsi tak blbý a nebo mi to nechceš řéct?"

První odkaz v Google: http://www.w3.org/TR/SVG/

Co jsem se dozvěděl? Že autoři SVG formátu jsou:

Ola Andersson, ZOOMON AB
Phil Armstrong, Corel Corporation
Henric Axelsson, Ericsson AB
Robin Berjon, Expway
Benoît Bézaire, Corel Corporation
John Bowler, Microsoft Corporation
Craig Brown, Canon Information Systems Research Australia
Mike Bultrowicz, Savage Software
Tolga Capin, Nokia
Milt Capsimalis, Autodesk Inc.
Mathias Larsson Carlander, Ericsson AB
Jakob Cederquist, ZOOMON AB
Charilaos Christopoulos, Ericsson AB
Richard Cohn, Adobe Systems Inc.
Lee Cole, Quark
Don Cone, America Online Inc.
Alex Danilo, Canon Information Systems Research Australia
Thomas DeWeese, Eastman Kodak
David Dodds, Lexica
Andrew Donoho, IBM
David Duce, Oxford Brookes University
Jerry Evans, Sun Microsystems
Jon Ferraiolo, Adobe Systems Inc.
Darryl Fuller, Schema Software
藤沢 淳 (FUJISAWA Jun), Canon
Scott Furman, Netscape Communications Corporation
Brent Getlin, Macromedia
Peter Graffagnino, Apple
Rick Graham, BitFlash
Vincent Hardy, Sun Microsystems Inc.
端山 貴也 (HAYAMA Takanari), KDDI Research Labs
Lofton Henderson, OASIS
Jan Christian Herlitz, Excosoft
Alan Hester, Xerox Corporation
Bob Hopgood, RAL (CCLRC)
石川 雅康 (ISHIKAWA Masayasu), W3C
Dean Jackson, W3C/CSIRO (W3C Team Contact)
Christophe Jolif, ILOG S.A.
Lee Klosterman, Hewlett-Packard
小林 亜令 (KOBAYASHI Arei), KDDI Research Labs
Thierry Kormann, ILOG S.A.
Yuri Khramov, Schema Software
Kelvin Lawrence, IBM
Håkon Lie, Opera
Chris Lilley, W3C (Working Group Chair)
Philip Mansfield, Schema Software
Kevin McCluskey, Netscape Communications Corporation
水口 充 (MINAKUCHI Mitsuru), Sharp Corporation
Luc Minnebo, Agfa-Gevaert N.V.
Tuan Nguyen, Microsoft Corporation
小野 修一郎 (ONO Shuichiro), Sharp Corporation
Antoine Quint, Fuchsia Design (formerly of ILOG)
相良 毅 (SAGARA Takeshi), KDDI Research Labs
Troy Sandal, Visio Corporation
Peter Santangeli, Macromedia
Haroon Sheikh, Corel Corporation
Brad Sipes, ZOOMON AB
Peter Sorotokin, Adobe Systems Inc.
Gavriel State, Corel Corporation
Robert Stevahn, Hewlett-Packard
Timothy Thompson, Eastman Kodak
上田 宏高 (UEDA Hirotaka), Sharp Corporation
Rick Yardumian, Canon Development Americas
Charles Ying, Openwave Systems Inc.
Shenxue Zhou, Quark
Pak je tam 23 kapitol a A-P apendixů. Komu by se to chtělo číst?

Na otázku "co je to DWG" se čeká odpověď "formát výkresů AutoCADu", na otázku "co je AutoCAD" odpověď "program na kreslení technických výkresů"...

Na otázku "co je MP3" se čeká odpověď "formát zvukových souborů se ztrátovou kompresí optimalizovanou pro audio - je to _srovnatelné_ s CD kvalitou při úspoře místa až 10x (spíš 7x)"

Na otázku "co je WMA" se čeká odpověď "Microsoft-made audio formát podobný MP3, jen s 2x vyšší kompresí při stejné kvalitě (aspoň se to říká).

Odpověď typu "najdi si to v Google" je k ničemu. To můžete rovnou napsat "Vím to, ale neřeknu". Zvlášť udivující je, že přestože tazatel přímo odmítnul takovou odpověď, tak se mu jí stejně dostalo.

Fak nechápu, co z toho máte, když na všechny otázky odpovíte stylem "co se ptáš tady, když je to tutově na internetu..." To můžem rovnou zrušit všechny konference - nechat maximálně ty, ve kterých se debatuje o používání internetových vyhledávačů... i když i to se dá určitě najít na webu.

Můj názor na odpovědi typu "www.google.com".

P.K.