OT: Osvetleni holuba pri foceni

Pondělí Únor 14 13:56:09 CET 2005

Velmi OT ale týká se to mého nedávného velkého hobby, tak se pokusím odpovědět:
Kupte si nebo sežeňte 3m x 1m pás pauzovacího papíru, udělejte si z drátu (svařovacího třeba) krychli 1m3 a přehoďte přes ni ten pauzák zboku na bok. Pak si opatřete 1m x 1,5m šedivý papír, nebo nějaký, který bude ve vhodném jemném barevném kontrastu k holubům (světle zelená mně ještě napadla). Ten papír připevněte k zadní horní příčce té krychle a spusťte ho volným obloukem k podlaze. Vznikne takzvané nekonečné pozadí ve světelném tunelu. Pak si vezměte reflektor o výkonu, který zabezpečí expozici rozumným časem při rozumné cloně. Na klasický film (100 ASA)to znamená 1/30 sec při cloně aspoň 8 - žárovka 500W z 1 m by to mohla stačit. Tou žárovkou nasviťte krychli zvenku z levé horní strany, holub bude muset stát uvnitř zobákem doleva (jak toho dosáhnete je na vás - děti a zvířata se aranžují nejhůř). Pak si vemte reflektor o asi polovičním výkonu a přisvětlete stíny z pravého boku. Pauzák dokáže se světlem divy - zlikviduje ostré stíny a světlo je velmi měkké. Pokud máte k dispozici synchronizované blesky, jde to taky, bude ale potřeba více zkoušek a nebo mít lepší představivost.
Snad jsem to popsal dostatečně srozumitelně. Fotíval jsem takto známému keramiku. Pravda, džbánek se nehýbe a nesere pod sebe...

Láďa