blikato

Martin Záruba swz@volny.cz
Neděle Únor 13 08:18:03 CET 2005

A to Vam to jeste bude kompenzovat ucinik, takze ten elektromer bude
ukazovat o trosku mensi spotrebu ruznych stale zapnutych transformatoru.
Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Honza" <jan.kuba@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, February 12, 2005 4:09 PM
Subject: Re: blikato

Ted me napadlo, ze by ta cinna spotreba sla podstatne snizit nahrazenim
nabijeciho odporu kondikem  s takovou reaktanci jako nabijeci odpor. Pak
by bylo nutno jeste doplnit jednu diodu ( aby se ten predradny kond
nenabil stejnosmerne)  .
    Ted jsem meril 0,22mF  prez A-metr primo  na 230 V a tece tam 15mA.
Tipuju tak 22nF/630V + do serie 100 Ohm odpor kvuli spicce pri zapnuti
bude tak akorat. V teto uprave si dovolim prohlasit, ze cinna spotreba
bude mensi nez one doutnavky...