Presnosti mereni - bylo: Pocitaci vaha

Ales Donda ales_donda@adsoft.cz
Pátek Únor 11 19:00:16 CET 2005

???? 36 bitu je od 40 velky rozdil !!

Kdysi na prednaskach (konstrukce elektronickych obvodu) nam vykladali, ze
prakticky realizovatelny prevodnik je tak kolem 20 bitu. Ono merit v radech
nV neni az takova sranda. Tak pak bude mit znacny vliv tepelny sum na
odporech ci elektromagneticke ruseni. Nemluve o presnosti vlastnich
detektoru.

Trosku mi to pripomina jednu laboratorni ulohu, kterou jsem odevzdaval s tim
zaverem, ze vysledek je statisticky 5,02694. Odchylka od spravne hodnoty
byla 0,0003. Nicmene diky stejne statistice jsem musel pripustit i chybu v
rozsahu +-1,0.

Tak jak budete chtit hodnotit spravny vysledek?

Jiste mate, vyssi presnot. Poznate, ze se neco deje. Ale pak hodne zavisi na
vlastni interpretaci toho co se vlastne deje.

Obcas nekde zahlidnu nejaky super merak, u ktereho je uvadeno mereni na 5
digitu a pak nekde hoooodne vzadu zahlidnu malou poznamku, ze presnost
analogovych casti je 5%. Budi to trosku usmev.

Ales

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@hw.cz [mailto:hw-list-bounces@hw.cz]On Behalf Of
Tomáš Vymětal
Sent: Friday, February 11, 2005 6:00 PM
To: HW-news
Subject: Re: Re[2]: Pocitaci vaha

nebo teď matně vzpomínám, že to bylo možná 36 bitů... ;) rozhodně by to
chtělo parametry z katalogáče, kterej nemám. V každým případě ale se tím
dalo dobře měřit i to proudění vzduchu a možná že by to šlo použít jako
detektor pohybu v budově (otřesy) ... v klidu (i zadeklovaný) v Brně na
Palačáku, kde má firma sídlo to lítalo plus mínus pár tisíc dílků.

T.V.