Dlouhotrvající blikač LED - kontrolka

Honza jan.kuba@seznam.cz
Pátek Únor 11 18:49:36 CET 2005

Nic ve zlym, ale zda se mi fakt uchylny cpat do blikace  MCU byt by bylo
zapojeni mnohem jednodussi. To uz tady vsichni mysli jen na MCU??
Co takova 555? , nebo klasicky multivibrator s dvema tranzistory. A nebo
to  zapojeni s "lavinovym" jevem. Dyt to je vrchol krasy a jednoduchosti!
Dokaze jeste myslet nekdo klasicky "diskretne, analogove, normalne"?
Mam pocit, ze nova generace amateru digitalne myslici asi uz ani nevi,
jak je takovy multivibrator, nebo relaxacni generator  zapojen. Teda ne
ze by to bylo spatne.
Jen mi pripadne ten dnesni digitalni svet nejak preprocesorovany. :-((((((

Jo a k tomu blikaci s tranzistorem kondem a odporem. Da se najit
tranzistor, se kterym to chodi cca od 10 V s obycejnou  cervenou LED
(cca 1,3V sviti) . Iidealni stare plastaky KC147 , ale pokud date do
blikace vysoce svitivou LED, 12V napajeni asi nestaci. Na te LED je
totiz ubytek cca 3,6-4V a to zbyva na "pruraz tranzistoru" male napeti.
Asi to bude na hranici blikatelnosti, pri poklesu napeti  ( byt
nepatrnem ) to asi prestane blikat...........................
   A autor dotazu asi spis myslel tim "dlouhotrvajici" blikac takovy ,
ktery vydrzi z daneho zdroje blikat dlouho  a nic nezere.( Do auta , aby
to necucalo baterku)
Co se tyce mezery mezi zablesky, t y se daj ridit velikosti nabijeciho
kondu, co se tyce delky zablesku, tam je to horsi - tam jedine velikosti
kondu ( intenzita) pripadne vrazenim serioveho odporu k LED-ce ( delsi
doba vybijeni kondu)