Pripojeni k internetu a CZfre

BuFran BuFran@seznam.cz
Čtvrtek Únor 10 15:39:13 CET 2005

> Potřeboval bych poradit s připojením k CZFree.

>                                       |----------------|
> internet------------------------------|      ?         |---------PC
>                                       |   router       |
>              |------------|           |                |---------PC
> CZFREE-------|wifi_klient |-----------|                |
>              |------------|           |----------------|

Na tohle neni trivialni reseni.

Tohle je realizovatelne, nicmene to neni "normalni" uvnitr nejakeho
HW routeru. Ja podobne prakticky resil pomoci Linuxoveho stroje na pude.
Je ale obrovsky problem s NATem - jde o to, ze pokud budete maskaradovat
celou sit, tak to dejme tomu paket z vnitrniho stroje odejde po czfree
a prijde paket po lince "internet". S timto si kernel neumi poradit a
zahodi jej. Resenim je podpora RIP snad ? Ale to by vyzadovalo poradne
nastudovat routovaci tabulky ... Take bude dost velky problem se
ztratovosti paketu - ono wifi neni bezeztratove, a diky ztratam by
mohly chodit pakety "z obou siti" a PC by pak nevedel na kterou se
prepnout, popripade co zahodit.

Pokud byste to takto realizoval a zacalo to fungovat, jeste stale nemate
vyhrano, protoze "default gateway" existuje pouze jedna - a tedy jako
uplink muze jet pouze jedna IP (jsou na ni smerovany pakety).

I profici, co jsem se doted setkal to resi jako ze je jedna "hlavni"
ktera je vyuzivana trvale, a pouze v pripade jejiho vypadku se prepina
na zalozni drat.

Bylo by dobre se optat tez na CZFree popripade na linux@linux.cz foru.
(cz.comp.linux) ale ceka Vas dost narocny ukol, ktery dokaze zamotat
hlavu i poloprofesionalovi ...

Doporucuji hesla do google: "Load balancing" "NAT"

Koukam se, tady na HW konferenci se fakt diskutuje o HW cim dal min

Best regards
 BuFran