Zisk wifi anteny

Jan Kral kral@fortech.cz
Čtvrtek Únor 10 12:07:34 CET 2005

Na ty zminene podminky to jde podle meho nazoru az extremne dobre. Pochybuji, ze by jste nejakou vetsi antenou docilil zlepseni. Mnohokrat se stava, ze se ziskovou antenou je ve vysledku slabsi signal, nez s mensim ziskem.
Asi nejpruchodnejsi by mohlo byt natahnout k antene co nejdelsi kabel, aby bylo co nejmene prekazek mezi antenami, ale to uz by asi mohl byt kabel mezi obema pocitaci primo :-))

JK

> potrebuju rozchodit propojeni v segmentu site pres wifi a
> jelikoz je to uz
> nejaky patek, kdy jsem pocital dB, mW, atd., tak se ptam radeji
> zkusenejsich:
> Je to ve stare budove - klenby, tluste steny, navic z patra do patra.
> Vzdalenost mezi AP a PC s kartou wifi je cca 30, max 40m. AP ma malou
> prutovou antenku
> (http://www.edimax.com.tw/html/english/products/EW-7207APg.htm
) a karta ma
klasickou antenku pres tenky koax 1m
(http://www.edimax.com.tw/html/english/products/EW-7128g.htm) na prilozenych
odkazech je to videt. Spojeni se mi podarilo navazat, ale kvalitu signalu mi
to ukazuje jen asi 20-25 % a kvalitu spojeni asi 75% (podle aplikace, ktera
je ke karte dodavana). Tim padem neni spojeni stabilni a vypadava, nemluve o
rychlosti, ktera se dostava nekam k 1 MBs s cimz se neda slusne pracovat.

Vzhledem k temto okolnostem jsem zacal hledat anteny, kterymi bych to aspon
trosku zvedl. Nasel jsem antenu
http://tw.giga-byte.com/Communication/Products/Products_Antennas_GN-AT2060P.htm
ktera ma 6 dBi. Jenze jsem zatim nenasel nikde parametry tech standardnich
prutovek, abych si vytvoril alespon nejakou predstavu, zda se to timto muze
zvednout.

Muzete mi nekdo poradit?

Diky, Honza.