prestal mi fungovat krystalovy oscilator - PLIIIZZ HELP !!!

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Středa Únor 9 08:46:32 CET 2005

OK> to jsem taky prepocitaval a se stejnym vysledkem, nicmene kdyz to maji
OK> panove ze Zilogu na vyvojove desce, tak jsem si rekl, ze tomu asi
OK> rozumeji vic a lip .... :-)

Duveruj ale proveruj... Casto trpim take predstavou ze kdyz je neco na
firemnim kitu ze to je urcite spravne, ale je to mylna predstava.

Ten obvod musi fungovat nejprve teoreticky, to je myslim podminka
nutna (lec nikoliv postacujici). Aby fungoval overtone oscilator je
potreba naladit obvod na pozadovany kmitocet a naopak potlacit
zakladni rezonanci krystalu. S uvedenymi hodnotami nedela ani jedno z
toho, a hodnota 50MHz uhlove rychlosti je podezrela. Dela to na me
dojem ze se navrhar seknul o 2*Pi, kupodivu to kmitalo (mel stesti na
vybrus) a dal se s tim uz nezabyval.

OK> Pripocitavaji tam jeste asi nejak parazitni vlastnosti krystalu ...

Muze se uplatnit kapacita vybrusu, ale kmitocet by jenom snizovala.

Tomas