PWM -regulace podsvitu

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Úterý Únor 8 14:23:43 CET 2005

>Takže asi bych potřeboval objasnit -- PWM samotne a frekvenci jejiho
taktovani.

To se ma tak. PWM ma danou periodu, dejme tomu 255 taktu oscilatoru, smycek
programu atp. V ramci tech 255 taktu (to je 8 bit rozliseni, muzete pouzit
jiny pocet dle pozadovaneho rozliseni) je prvnich 0 az 255 ve vysoke urovni
na vystupu a zbytek v nizke urovni na vystupu. Jeden prubeh PWM tedy
probehne za 255 taktu toho co to taktuje. Pokud je vstup do PWM hodnota 0,
pak je vystup stale v nizke urovni, pokud 255, pak je stale ve vysoke
urovni. Pokud je treba 5, pak je 5 prvnich taktu ve vysoke urovni a 250
taktu v nizke urovni. Muze to byt klidne i opacne, tedy nejprve 250 v nizke
urovni a pak 5 ve vysoke, je to jedno.

Existuje ale i jiny postup jak generovat PWM a to pomoci pricitani vstupu a
pretekani hodnoty v akumulatoru (pretece, vystup nahore, jinak dole).
Nicmene ma zase sve nevyhody, jako treba to, ze se pak meni i frekvence
vystupu one PWM.

--
Jiri Bezstarosti