Přesný termostat

Jirka zaloha@volny.cz
Úterý Únor 8 09:57:41 CET 2005

Dusan Dolezal napsal(a):

> Teda vubec tomu nerozumim, ale to fakt musi byt 37,41? Takovou presnost snad
> nema ani laboratorni teplomer!? Nijak nechci rypat, fakt o tom nic nevim,
> ale jak se doslo k tem cislum? Jenom mne tak napadlo, jestli nahodou nejaky
> "odbornik" nestrcil pod kvocnu (co se to vlastne bude lihnout?) teplomer se
> dvema desetinnymi misty (a presnosti +-1°C), nenameril 37,41 a od te doby se
> to nemere jako uzus. Ale opravdu nechci aby to vyznelo jako rypani, spis by
> mne zajimalo, jestli to opravdu musi tak presne a proc, nejak si nedovedu
> predstavit, ze v prirode je to taky tak.

Myslim si presne totez a rad se necham vyvest z omylu. Kdyz pozorujete
ptaky, jak v klidu a na celkem dlouhou dobu opousteji hnizdo s vejci, je
celkem jasne, ze teplota vajec nekolisa o setiny, ale mozna o jednotky,
ne-li vice stupnu. I pri sezeni na nich sedi pokazde trochu jinak, je
jina vnejsi teplota, rekl bych i jejich vlastni telesna (ani clovek nema
tak presnou regulaci).

A vidite, mladata se presto vylihnou...

--
Jirka