RE: Tisk přímo na DPS

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Pátek Únor 4 10:02:24 CET 2005

To není pravda, rada tiskaren uz umi tisknout primo naz plastovy povrch CD a
vsichni slusni vyrobci medii delaji placky s cistym tzv. printable povrchem
na ktery se primo tiskne.
To zda je tisk odolny pri leptani fakt netusim,ale vode odolny je.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Havran Jiri
Sent: Friday, February 04, 2005 9:40 AM
To: HW-news
Subject: RE: Tisk přímo na DPS

Obavam se, ze tudy cesta asi nepovede. Pravda, cetl jsem manual jen k jedne
takove tiskarne (typ uz nevim), ale na tom CD musel byt spesl povrch,
vlastne cista papirova samolepka. Jinymi slovy moznost potisku CD vlastne
spocivala jen ve zpusobilosti jej protahnout "papirovym traktem".
Tim nechci rict, ze neco takoveho doopravdy existuje, ale aby se soucasnej
prumernej (obvylke na vodni bazi) inkoust udrzel na hladkem, lesklem,
nesavem plastu..........

Raven

No prakticky jsem se tim nezabyval, ale jinak by nam to asi vsem libilo.
Nektere tiskarny umi primo potiskovat CDcka (treba Epsony R200, 300, 800,
nejake Canony, a mozna jeste nejake dalsi), tam by mohla vest cesta.
Tloustka CD je podobna jako cuprextitu (nebo by se asi dal sehnat nejaky se
stejnou tloustkou), asi by se na to ale musel vyrobit nejaky drzacek (nebo
vzdycky vyrabet kulate tistaky prumeru 12cm... :-)) a taky to bude omezene
na male tistaky. Ale zasadni problem podle mne bude krouceni cuprextitu,
nevim, jestli by to slo nejak poresit (treba ohratim/ochlazenim, krouceni ma
asi na svedomi ruzna roztaznost medi a laminatu). Nejaky leptuvzdorny
inkoust by se snad nasel.

Ale asi by bylo potreba obetovat jednu tiskarnu na pokusy, obcas se daji
sehnat nejake za babku bez naplni, ja jsem takto kdysi koupil uplne novy
Lexmark Z33 za 180 korun (bylo to na Invexu a lidi je tam brali po 5 kusech
atp.). Ale tezko se zase clovek trefi do nejake, ktera umi potiskovat ty
CDcka.

Dusan Dolezal