Certifikace a ASM

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Středa Únor 2 14:10:34 CET 2005

>Tady bych řekl, že srovnání trochu pokulhávají. Když si objednám nějaký
>celek (ledničku, pračku, myčku) tak je to něco jiného, než když si objednám
>program, který je pak součástí nějakého výrobku, který prodávám dál.
Protože
>pak chci(!!!) vědět, co dodávám, jak to opravím v případě poruchy, chci mít
>zajištěnou možnost rozvoje a to vše bez svázání se s člověkem/firmou, která
>mi program na zakázku dodala, která za nějakou dobu nemusí existovat, nebo
>se ke svým závazkům znát. Všechno ostatní je indiánština.

U ktere firmy vyrabejici chipy mate jistotu, ze za rok se neprijde na nejaky
sok, jako tomu bylo treba u obri energeticke spolecnosti a chipy budou ?
Nebo ze se prestanou po fuzi s nekym vyrabet ? Nemate zadnou jistotu :). Ale
muzete mit zdrojaky v sejfu, do ktereho se dostanete, az kdyz kdo dodal
neni, nedodava, ci se neda sehnat atp. Tohle neznate ?

Mikrovlnka je soucast kuchynske steny, at to beru jak beru a ten kdo ji
dodava s tou stenou o ni vi s prominutim houby a to jeste mensi, nez ten kdo
pouzije naprogramovany MCU podle vlastniho zadani, ale asi to srovnani je
fakt ulet, takze toho necham.

>Pořád se tu srovnávají věci vyráběné masově, velkými a stabilními firmami,
>prodávané nadnárodně a také nadnárodně certifikované s věcmi vyráběnými
>kusově nebo malosériově, malými firmami mnohdy jednomužnými. To mi trochu
>zavání demagogií (bez urážky :-). Tak nějak mi to připadá, že se lidi o sw
>nějak moc bojí. V dnešní době to už není to nic extra a je to záležitost na
>stejné úrovni jako schema zapojení.

Jenze problem je, ze nektere veci Vam velke firmy nedodaji, treba ne v tak
male serii jak potrebujete, nebo vubec, protoze se jim to nevyplati a nebo
se nevejdou do ceny, protoze na praci jednoho cloveka jich potrebuji 6 okolo
a neznamena to ani to, ze to s temi sesti lidmi okolo bude kvalitnejsi :).

Napsani softu stoji cas a tim i penize a neni to cas zrovna nejakeho kopace.
Byt take nenechavate pri odchodu odemceny. A dnes u nas plati, ze kdo si co
nechrani, tak si vlastne zaslouzil o to prijit a nikdo ho nebude ani
litovat.

>A slovo do pranice na závěr: Já se za svoje zdrojáky nestydím :-)))))

Ja take ne, daji se u mne objednat :).

--
Jiri Bezstarosti