ICL7660S - menic +5V/-15V

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Středa Únor 2 11:36:59 CET 2005

Zdravim.

Mam nabojovou pumpu postavenou ze 2ks ICL7660S pro ziskani zaporneho napeti
pro graficky LCD display. Napajeni mam jen +5V a potrebuji ziskat -15V, za
cimz je jen trimr pro dostaveni napeti (odpor k zemi z tech -15V je 20k,
slozeny z odporu a trimru pro jemnejsi dostaveni jen v potrebnem rozsahu),
coz pro mensi teplotni rozsah k nastaveni kontrastu staci a ten odporovy
delic s trimrem by mel byt podle vseho (PDF k disleji) hodnotou O.K.

Udelal jsem to tak, ze prvni ks ICL7660S mi generuje -5V a druhy kus je
napajen mezi +5V a -5V, tedy generuje -10V pod tech -5V coz je na vystupu
-15V proti zemi. Tvrde je to k danemu ucelu dost, utahne to, ale mam
problemek, ze za prvnim tmavym po neaktivnich bodech jsou dalsi body malinko
svetlejsi - proste duchy. Poradny kodan na vystup toho menice nepomaha. U
tech ICL7660S mam vsude tantaly 10u. Davat tam dalsi kousek ICL7660S a
linearni stabilizator za to se mi moc nechce.

Zkousel jsem do toho pouzit menic s MC33063A, ale rusi o neco vice, nez
tahle nabojova pumpa a moc se mi to v kombinaci s ADC (na bastlu mi trochu
skakaly hodnoty, mozna na slusne desce s otlumivkovanim a vykodanovanim by
se to sneslo), ktere tam take jsou, nelibi. Nicmene s timhle to ty duchy
nedela.

Nejak si vzdycky poradim a neco tam dam, vim ze to chce laborovat a poradne
merit co se deje, ale vice hlav vice vi a treba je reseni snazsi, nez co mne
dokaze napadnout. Mate nekdo nejaky pekny napad jak na to treba jeste jinak
ci lepe ?

--
Jiri Bezstarosti