srovnani delphi & c++ & c#

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Úterý Únor 1 16:20:24 CET 2005

SS> Ja ano, ale MS a ostatni asi ne.
SS> Pro volani DLL (API) se bohuzel ustalilo
SS> stdcall a to je smes pascal + C.

Az toted jsem byl presvedceny ze
- pokud knihovny prilinkovavam ke svemu programu, mohu si pouzit
  jakou chci konvenci bez ohledu na jazyk - je to interni zalezitost

- pokud chci aby byly knihovny obecne (dll), musim pouzit standard
  (stdcall) bez ohledu na jazyk (neni to uplne pravda, je rada Winapi
  funkci ktere pouizivaji cdecl), respektive je to vhodne pokud se
  chci vyhnout zbytecnym problemum

- pokud chci pouzit sdilene knihovny (dll) jen pro sebe, mohu pouzit
  libovolnou konvenci, bez ohledu na jazyk.

Nejak nemohu najit kde ma Delphi tak obrovske vyhody proti C++. Navic
si myslim ze pomalost programu je jen hodne vyjimecne zpusobena rezii
jazyka (predavani parametru apod.), podstatne casteji nevhodnou volbou
algoritmu ci nevhodnym resenim veci v tesne smycce (vypis prubehu
vypoctu na obrazovku...)

SS> Jo, abych nezapomel, c# nema headry, coz
SS> povazuji za obrovsky uspech (a krok od C k pascalu).
SS> Ono celkove je C# podobnejsi Pascalu (delphi) (az na syntaxi),
SS> nez C/C++.

Souhlasim, a neni to vubec spatne. Nektere rysy C/C++ mi nesedi.

Tomas