RE: Měření osvětlení

Dusan Dolezal dolezal@zoner.com
Úterý Únor 1 08:57:03 CET 2005

No nejakou fotodiodou urcite nic nezkazite, takovu BPW34 asi za dvacku
muzete placnout primo na ADC, kdyz budete merit napeti na ni, tak to mate
linearni s EV (fotografove znaji, pri dvojnasobnem osvetleni stoupne napeti
o konstantni hodnotu), pobere to pak velky rozsah jasu, pokud budete merit
protekajici proud, melo by to byt linearni vzhledem k osvetleni (lx).
Nevyhoda je, ze nejvetsi citlivost je v cervene a IR oblasti, ale to stejne
plati i pro vetsinu tranzistoru, jsou i fotodiody spektralne odpovidajici
dennimu svetlu (treba BPW21), ktere jsou primo urcene pro luxmetry apod.,
ale jsou dost drahe. Fotoodpor ma zase jinou nectnost, pri velkych zmenach
jasu ma docela velkou setrvacnost.

Dusan Dolezal