Re: Baterie - softstart

pavel novotny pavelnovotn@seznam.cz
Úterý Únor 1 03:36:18 CET 2005

> Jedna z moznosti je nizkonapetovy MOSFET a na Gate dat kondenzator,
> ktery se
> nabiji pres vhodny odpor.

To me take napadlo, ale nelibilo se mi na tom to, ze bude spinat
daleko rychleji nez rozpinat. Pri kratkem odpojeni baterie (napr. spatnym
kontaktem ...) by mohlo dojit jiz k vybiti vyhlazovaciho kondenzatoru 470uF,
ale softstart by byl stale sepnuty. Po opetovnem pripojeni by doslo
k proudovemu soku.

Nejjednodussi reseni, jake me napadlo, bylo jeste s dalsim mosfetem, dvema
dalsimi odpory a diodou. Druhy mosfet sepnul pri odpojeni baterie a zajistil
rychle vybiti kondenzatoru v RC.

Ale tohle uz mi prijde trochu krkolomne ...
                                                          Pavel
http://www.seznam.cz - e-mailová schránka 1000 MB