pro pritomne modelare

RVsoft rvicek@quick.cz
Sobota Prosinec 31 13:19:02 CET 2005

Nevim co vyrabi Graupner, ale vetsinou je to reseno pres dalsi volnou
turbinu, nebot kompresor je dostatecnou zatezi pro vykon, ktery je
dostupny na hlavni hrideli. Tedy ve vystupu je vlozeno dalsi obezne kolo
ktere pres prevodovku pohani vetsinou stavitelnou vrtuli. Je celkove
vyhodne nebot se dosahne vyssi ucinnosti dokonalejsim vyuzitim energie
vyf. plynu - to plati predevsim pro pomalu letajicici letadla.
Jedna z prvnich amaterskych turbin byla Piccolina, ale nemohu najit
zadnej odkaz na ty stranky kde byla vyfocena a i uverejnen nakres.

Asi nejlepsi firma v soucasnosti je AMT http://www.amtjets.com/ tam
najdete hromadu obrazku v galerii a informaci o tom co je noveho v
oblasti turbin. Je tam nekd ev menu i polozka "Speed record" toz se
pokochejte.

RadekCX